Geschreven door
Pieter Res
Afgelopen week deed ik iets interessants.
Ik herschreef een LinkedIn post van Kenneth Smit-partner, Lucas Hendriks.
Één onderdeel dat alles veranderde.
1.745 likes, 177 commentaren, 214.212 views, 13 afspraken.
En die aantallen stijgen nog steeds.
Lucas begon zijn concept met de volgende zin:
Stel je klant zegt: je bent x-euro duurder dan je concurrent, waar komt dat oorspronkelijke prijsverschil vandaan?
Te abstract.
Ik heb deze opening veranderd naar:
Je bent €1000,- duurder dan je concurrent.
Zegt de klant. Dan komt de vraag:
"Waar komt dat prijsverschil vandaan?"
Een herkenbare situatie. Concreter door het specifieke bedrag. En makkelijker leesbaar door de zinsopbouw en duidelijkheid.
De openingszin bepaalt of we blijven lezen of door scrollen. Neem de tijd om je openingszin te verbeteren.
Vergeet de eindeloze uren om uit te zoeken hoe LinkedIn werkt. Jij hebt toegang tot de nieuwste best practices en slimme tactieken.