Geschreven door
Pieter Res
LinkedIn aanwezigheid – het is niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Het kost tijd. Vergt focus. En een duwtje in de rug om goede resultaten te behalen. De praktijk toont aan: door de waan van de dag belandt het vaak onderaan de to-dolijst.
En, een monoloog over LinkedIn aanwezigheid motiveert onvoldoende. Actie ondernemen, samen aan de slag, dát is waar de resultaten ontstaan.
De accountmanagers van SDB groep zijn hier het bewijs van. Ze zijn intrinsiek gemotiveerd geraakt om actief te zijn op LinkedIn. 2 relevante voorbeelden: Remko De Vriesen Eva Janzing.
Zij publiceerden in de afgelopen weken, na 2 LinkedIn workshops, regelmatig op LinkedIn.
Deze intrinsieke LinkedIn motivatie is het gevolg van 4 eenvoudige stappen:
1. Twee workshops
In groepen gingen we aan de slag met het bedenken, uitwerken en publiceren van content. Opvallende uitspraken die direct veranderen:
"Waar moet ik over schrijven?" ⭢ "dit moet ik delen".
"Is dit wel goed om te zeggen?" ⭢ "hier sta ik voor".
En "Hoe krijg ik meer respons?" ⭢ "ga ik mee aan de slag".
2. Tussen de workshops stuurde ik 2x een e-mail
Om blijvende betrokkenheid te stimuleren. En op het netvlies te blijven.
3. Mogelijkheid voor 1-op-1 sessies op ieder gewenst moment
Om LinkedIn vraagstukken te bespreken - 50% heeft dit ingepland.
En belangrijk:
4. Herinneringen op de werkvloer
Remco van Iersel attendeerde betrokkenen op de werkvloer: 'Heb je al LinkedIn acties ondernomen?'
Dit doe je er niet 'even' bij. Maak het één van de prioriteiten. Met elkaar. En zie het LinkedIn enthousiasme groeien.
Vergeet de eindeloze uren om uit te zoeken hoe LinkedIn werkt. Jij hebt toegang tot de nieuwste best practices en slimme tactieken.