Geschreven door
Pieter Res
Het is een veelgehoorde misvatting: 'Posten op LinkedIn levert geen afspraken op.' Dat is onzin. Een voorbeeld: 2 mei publiceerde ik een post die resulteerde in 6 afspraken. De kunst is om je boodschap zo te delen dat mensen erop willen reageren. In deze nieuwsbrief leid ik je stapsgewijs door deze aanpak.
De post die 6 afspraken opleverde was een document waarin ik de resultaten van een samenwerking uitlichtte. Ik liet in 3 overzichtelijke stappen zien wat ik heb gedaan, hoe ik het heb gedaan en wat het heeft opgeleverd.
Wat ik dus niet deed:
Ik gaf alle informatie, van A tot Z, 'weg' in 1 enkele post.
Een LinkedIn post die jij zou kunnen overwegen is:
"Dit is hoe {klant} in {periode} {resultaat} behaalde."
Van de 6 afspraken kwamen er 3 direct uit de post en 3 uit een verstuurd bericht met de post. Ik stel een belafspraak voor:
"Hi Sophie, ik deel graag deze resultaten met je inzake de director.nl-aanpak. Zullen wij in de loop van volgende week even bellen? Bijvoorbeeld woensdag 17 mei om 14:00? Ik hoor graag van je."
Zo stuur ik direct op een afspraak aan.
Dus heb je bewijs van succes met jouw product of dienst? Deel ze dan zo concreet mogelijk.
Vergeet de eindeloze uren om uit te zoeken hoe LinkedIn werkt. Jij hebt toegang tot de nieuwste best practices en slimme tactieken.