Geschreven door
Pieter Res
"Waar moet ik over schrijven?", "Hoe krijg ik meer reacties?", "Hoe kan ik dit beter doen?", "Hoe reageer ik hierop?", dit zijn de vragen die we allemaal herkennen als het op LinkedIn aankomt.
Zelfs na LinkedIn workshops, met een groep sales- en marketingprofessionals die ermee hebben ingestemd om LinkedIn serieus aan te pakken, ligt het gevaar van de waan van de dag altijd op de loer. LinkedIn dreigt onderaan de to-do lijst te belanden. Er is één kleine verandering die leidt tot een structurele LinkedIn aanpak!
Na 2 intensieve LinkedIn workshops besloten we een maandelijkse digitale meeting in te plannen. Slechts 30 minuten. In die 30 minuten, 1 keer per maand, komt aan bod:
In een sfeer van openheid en commitment. Het is verbazingwekkend hoe deze korte sessies tot verbetering leiden.
"Waar moet ik over schrijven?" wordt "Dit moet ik delen".
"Is dit wel goed om te zeggen?" verandert in "Hier sta ik voor".
En "Hoe krijg ik meer respons?" verandert in "Ga ik direct mee aan de slag".
Deze 30 minuten zorgen ervoor dat LinkedIn niet slechts een item op een to-do lijst is. Maar een cruciaal onderdeel van dagelijkse activiteiten.
Dit is hoe je draagvlak creëert. Dit is hoe je LinkedIn omzet in resultaten. Niet door het 'even' te doen. Maar door het structureel te benaderen!
Vergeet de eindeloze uren om uit te zoeken hoe LinkedIn werkt. Jij hebt toegang tot de nieuwste best practices en slimme tactieken.