KENNIS

2024 LinkedIn editie

Share this post
Link Icon
Twitter Icon
LinkedIn Icon
Facebook Icon
alt

Een nieuw jaar. Nieuwe kansen.

Hoe nu verder?

5 inzichten voor dit jaar. Om je LinkedIn resultaten direct te verbeteren!

1. Het gaat niet om wat je verstuurt naar een potentiële klant.

Wél om hoe je het verwoordt:

"Beste Pieter, ik wil je graag meer laten zien van onze software. Sta je hiervoor open?"

Te direct en niet toegankelijk.

"Beste Pieter, is het een idee om eens met elkaar in gesprek te gaan over {x}. Ik ben benieuwd naar je inzichten en hoe je hier tegenover staat. Sta je hiervoor open?"

Indirect en toegankelijker.

2. Het geld zit in de opvolging.

Likes op je post zonder opvolging zijn als visitekaartjes verzamelen zonder ze ooit te gebruiken!

Dit bericht heeft een respons rate van 95%:

"Beste Pieter, ik zie dat je hebt gereageerd op mijn post {x}. Wat triggerde jou om te reageren?"

3. Geef ChatGPT de juiste instructies voor LinkedIn posts.

ChatGPT-geschreven LinkedIn content is herkenbaar. Door algemene input zoals:

"Schrijf een LinkedIn post over {x}." Gevolg? Vooral emoji's en lege zinnen.

Doe het anders:

"Maak een LinkedIn post over {gedetailleerde uitleg}. Schrijf korte zinnen, en geen overbodige woorden."

Hoe specifieker je vraag, hoe beter het resultaat!

Tip: Gebruik altijd GPT-4.

4. Tools zijn een hulpmiddel, niet de oplossing.

De favoriete tools op een rij:

- Surfe; koppeling tussen je conversaties en CRM. Met 1 klik op de knop importeer je een LinkedIn contact naar je CRM.

- CrystalKnows; geeft inzicht in de persoonlijkheid van je contactpersoon op basis van een LinkedIn profiel. Handig ter voorbereiding op eerste kennismakingen!

- Lusha; biedt contactgegevens op basis van een LinkedIn profiel. Zonder dat je minuten moet spenderen om dit te zoeken.

- Kleo; voor de opmaak van je LinkedIn posts. Bekijk hoe je post wordt getoond in de feed.

5. Prioriteer je persoonlijke profiel.

(Potentiële) klanten volgen jou. Niet de bedrijfspagina. Dit betekent niet dat je de bedrijfspagina moet negeren. Hergebruik eerder gepubliceerde content voor de bedrijfspagina.

Join community

Vergeet de eindeloze uren om uit te zoeken hoe LinkedIn werkt. Jij hebt toegang tot de nieuwste best practices en slimme tactieken.