Geschreven door
Pieter Res
Ik krijg nu vaker de vraag: "Hoe maak jij gebruik van ChatGPT bij het creëren van content?" Ik gebruik deze tool dagelijks. Let op: het is een leuk hulpmiddel, maar niet een directe vervanger voor het schrijven. Zo gebruik ik het ook, als hulpmiddel. Ik heb een LinkedIn-document opgesteld met 10 LinkedIn-schrijftips, inclusief de toepassing van ChatGPT. In dit artikel behandelen we de top 3.
Gegevens, statistieken, resultaten en wetenschappelijk onderzoek hebben de kracht om vrijwel direct de aandacht te trekken en vertrouwen te wekken. Schrijf cijfers voluit in plaats van in woorden. Maak het altijd zo specifiek mogelijk, des te specifieker, des te beter.
Praat tegen je lezer. We willen weten: what’s in it for me? Dus meer ‘jij', 'jouw' en ‘je'. In hippe Amerikaanse buzzwords ook wel genoemd: 'customer-centric' content.
Maak gebruik van integrerende vragen in de openingen van je posts. Het is een krachtige manier om onmiddellijk de aandacht te trekken. Dit zijn 3 voorbeelden:
Dit zijn 2 inputs die ik veelvuldig gebruik voor LinkedIn contentcreatie:
Let op: kopieer, plak dit nooit blindelings.
Je hebt direct toegang tot de resterende tips met slechts 1 klik, zonder dat je formulieren met velden voor je e-mailadres of telefoonnummer hoeft in te vullen. Je vindt ze op deze Notion pagina.
Beloof me dat je 1 van deze tips in de praktijk brengt.
Ik zie je op LinkedIn!
Vergeet de eindeloze uren om uit te zoeken hoe LinkedIn werkt. Jij hebt toegang tot de nieuwste best practices en slimme tactieken.